Decyzja środowiskowa umożliwiająca przebudowę węzła Kraków Południe według planów Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) jest już gotowa. To oznacza, że prace renowacyjne skupią się przede wszystkim na obszarze ulicy Zakopiańskiej, pomijając bezpośrednie ingerencje na terenie autostrady.
Kacper Michna, przedstawiciel małopolskiego oddziału GDDKiA, zapowiada kompleksową modernizację miejsca, gdzie krzyżują się autostrada A4 i droga krajowa nr 7. Najważniejszym aspektem tej przebudowy będzie separacja ruchu tranzytowego od lokalnego, która zostanie osiągnięta poprzez zastosowanie dwóch odrębnych układów drogowych.
Droga krajowa nr 7 prowadzić będzie przez nowo-wybudowaną estakadę o długości około 300 metrów w centrum węzła Kraków Południe. To rozwiązanie pozwoli skierować ruch z Krakowa w stronę Zakopanego na wydzielony pas ruchu, który będzie również dostępny dla ruchu z autostrady. Kierowcy podróżujący ze strony Myślenic będą mieli natomiast możliwość przejazdu estakadą do Krakowa lub zjazdu na autostradę A4 w stronę Katowic lub Rzeszowa – tłumaczy przedstawiciel GDDKiA.